Monday, March 28, 2011

Kalau inilah CINTAku........

"Ya Allah...Engkaulah yang telah mengurniakanku perasaan ini, maka Engkau sajalah yang mampu membimbingnya ke arah yang Kau suka.

Kau tahu, ku tidak layak mencapai Cinta Mu yang Maha Suci itu, maka kurniakanlah daku si dia yang sentiasa mencintaiMu.

Kau tahu, diriku amat lemah, maka kurniakanlah daku si dia yang sentiasa bermunajat dan menangis mengadu padaMu.

Kau tahu, ibu dan ayah telah banyak bersedih kerana ku, maka kurniakan daku si dia yang solehah yang sentiasa menjaga hubungan denganMu dan sentiasa membelai perasaan ibu dan ayahnya.

Kau tahu, ku selalu buta dalam memilih jalan-jalan Mu, maka kurniakanlah daku si dia yang tidak berputus asa dalam mencari dan meminta petunjuk-petunjuk dari Mu.

Kau tahu, ku selalu tertewas dalam menghadapi ujian-ujian dari Mu, maka kurniakanlah daku si dia yang sentiasa bersabar dengan dugaan Mu dan sentiasa bersyukur dengan pemberian dari Mu.

Kau tahu, ku tidak mampu membahagiakan kawan-kawan ku, maka kurniakanlah daku si dia yang 'penyejuk mata' dan sentiasa disenangi oleh kawan-kawannya.

Kau tahu, ku selalu lupa pada ayat-ayat Mu dan bait-bait kekasih Mu, maka kurniakanlah daku si dia yang sentiasa suka mentadabbur kalam Mu dan nasihat-nasihat Rasul Mu.

Kau tahu, ku sentiasa mendustai Mu, maka kurniakanlah daku si dia yang sentiasa jujur dan luhur budi pekertinya.

Kau tahu, di sekelilingku ada kegelapan maksiat yang boleh menjauhkanku dari Mu, maka kurniakanlah daku si dia yang sentiasa sudi menarikku ke arah cahaya Mu.

Kau tahu, tiada tempat lain yang boleh ku mengadu selain pada Mu, maka kurniakanlah daku si dia yang mampu menyampaikan segala aduanku itu pada Mu."


Selamat pengantin baru diucapkan buat sahabat-sahabat seperjuangan yang telah pun melangsaikan 'lafaz sakinahnya' di malaysia mahupun di bumi Syam ini...Lebih-lebih lagi di musim cuti persekolahan di Malaysia kini. Jadual 'makan gulai' penuh....

Ucapan khas buat Mak Su yang sudah sempurna diijab kabulkan pada 13.3.2011....Selamat Pengantin Baru...Semoga berbahagia selama-lamanya di sisi yang tersayang...( Maaf sebab tak sempat nak tolong-tolong angkat kerusi...hehe)...Tahniah..!! =)


Sejak jasad ini berada di timur tengah ini...'perasaan ingin berteman' itu makin menjadi-jadi pula...hehe....Pelik bertambah hairan. Kenapa ye?? Mungkin itulah yang dimaksudkan dengan fitrah manusia yang diciptakan berpasang-pasangan. Aku akur sahaja....


Mungkin beginilah yang ayah dan ibu pernah rasa dulu-dulu. Mungkin bermula dengan perasaan itu, aku sampai ke sini. Mungkin dengan itu juga, aku boleh merasakannya sekarang ini. Maha Kuasa Allah dengan keunikan itu......

No comments: